::Korang Mesti Baca::

Tuesday, March 23, 2010

Kesedaran Diri




Kita kan ada otak. Nape tak guna otak semasa nak lakukan sesuatu. Yer ar.. walaupon aku nih bukan sebaik-baik manusia. Aku juga ada otak yang boleh berfikir secara waras. Boleh berfikir dan merenung sejenak apa jua tindakan yang akan aku lakukan.

Bukan ape.. Tau ar Komuter tuh bukan BAPAK korang yang punyer. Komuter tuh kan Public Transportation. Bile dah dengar perkataan tuh. So korang pikir lah sendiri. Bukan sesuke ati atok tiri korang yang nak buang sampah dalam train.

Biasalah kan. Pagi-pagi kat stesyen komuter akan ada kasi the sun yang free tuh. Dah tau free.. amek ler. Kalu tak reti baca. Jangan amek. Bila dah amek udah tuh tak reti nak baca. Depa nih pi buang lam train. Tak ke bangang nama nya. Aish!

Bukan lam train jek. Lam bas pon ada. Dah siap tulis kat situ jangan makan. Ada indon nih siap makan burger ko! ko ingat bas Rapid KL tuh ada tingkap? harus lah kitorang lemas. Tau ar kan kat indon, korang buat cam tuh. Budaya kat indon jangan wat masok kat sini.

Kadang-kadang bukan indon jek. Melayu yang tak ada otak pon buat gak. Yang kes sampah tuh. Errmmm... tatau ar nak cakap cam ane. Udah mentaliti orang sini. Tak leh nak buat apa-apa gak.

K ar.. aku nak buat kerja

bye..

No comments: