::Korang Mesti Baca::

Tuesday, April 15, 2014

6 Selebriti Berwajah Tampan Yang Akhirnya Mengaku Gay




1. George Michael

Penyanyi yang satu ini mempunyai wajah yang kacak. Dia juga digilai banyak wanita. Sayang, dia tak berminat untuk menjalin hubungan dengan wanita kerana dia adalah seorang gay.

George Michael secara terus terang mengakui bila dirinya adalah gay. pada wawancaranya dengan media tahun 2007, Michael menuturkan bila selama ini dia menutupi jati dirinya itu kerana dia sangat membimbangkan ibunya. Dia takut ibunya akan sedih bila mengetahui dirinya adalah pecinta sesama jenis.

Setelah mengumpulkan keberanian akhirnya penyanyi asal Inggeris ini mendedahkan bila dirinya adalah gay. Dalam wawancaranya dengan CNN, George mengaku dirinya tak masalah dengan penilaian condong awam tentang pengakuannya tersebut.

“Saya ingin mengatakan saya tak punya masalah dengan pandangan orang yang mengetahui saya gay . Saya menjalin hubungan dengan lelaki sekarang. Dan saya sudah 10 tahun tak menjalin hubungan dengan wanita” katanya santai.

Tak hanya itu, George juga tak malu-malu lagi untuk pamer kemesraan dengan teman lelakinya. Bahkan, artis ini sempat terkena dua kali skandal kerana dianggap melakukan gangguan seksual pada tahun 1998 dan juga 2006.

George sedar skandalnya itu membuat penggemarnya kecewa. Dia pun meminta maaf akan hal tersebut. Dia berharap para peminat setianya itu boleh menerima dirinya apa adanya.

“Saya hanya ingin mereka tahu saya baik-baik saja. Saya minta maaf atas segala skandal yang berlaku. Semoga mereka tetap menyokong saya,” katanya .

Pemilik nama Georgios Kyriacos Panayiotou ini sempat menjalin hubungan yang lama dengan Anselmo Feleppa. Namun, Anselmo meninggal kerana menderita penyakit AIDS pada tahun 1993 .

Selepas tiga tahun berduka kerana kematian teman lelakinya it , George kembali membina kisah cinta dengan sesama lelaki yang bernama Kenny Gos . Hubungan mereka berakhir tahun 2008 lalu.






2. Mark ' Westlife ' Feehily

Mark Feehily membuat berjuta-juta remaja putri patah hati saat dia mengumumkan dirinya adalah seorang gay. Banyak peminat salah satu personel boyband Westlife itu yang kecewa apabila Mark membuat pengakuannya tersebut. Maklum saja, Mark Feehily salah satu personel boyband yang dialu-alukan remaja putri.

Wajahnya yang tampan serta postur tubuhnya dan suaranya yang khas membuat Mark mendapatkan tempat di hati para peminat setianya. Tak heran, banyak yang bersedih dengan pengakuan lelaki tersebut. Tetapi, Mark mengaku sangat bahagia dan bangga dengan status gay yang melekat padanya.

“Saya gay dan saya bangga akan itu. Saya ingin semua orang tahu tentang kebenaran kecenderungan seks saya yang menyukai lelaki,” katanya.

Tak hanya itu, Mark juga siap sedia apabila ditinggalkan penggemarnya kerana dirinya lebih tertarik dengan lelaki daripada wanita. Mark juga berlagak apabila dia tak perlu simpati dari sesiapa. Bahkan, khabarnya, menurunnya kerjaya Westlife kerana pengakuan terbuka Mark soal dirinya gay. Mark tetap tak peduli.

“Saya tak peduli dengan reaksi orang tentang saya kerana saya bangga dengan diri saya,” katanya.

Mark mengaku teman-teman dan keluarganya menghormati keputusannya tersebut. Dia juga bahagia dengan pilihan hidup yang dijalaninya itu. Bagi Mark itu sudah membuat dia merasa tenang dan selesa.

“Saya ingin mengatakan saya bahagia. Saya mempunyai teman lelaki yang membuat saya boleh tertawa. Tak ada orang yang ingin berseorangan di dunia ini,” katanya.





3. Ricky Martin

Setelah lama mengelak dan menyembunyikan soal statusnya, akhirnya Ricky Martin memberanikan diri untuk membuat pengakuan bila dirinya adalah seorang gay.

Ricky mengakui hal tersebut melalui blog peribadinya. Dia mendedahkan bila saat ini adalah masa yang tepat untuk membuat pengakuan soal rahsia yang selama ini dipendamnya. Dia merasa bahagia dan lega setelah melakukan pengakuan tersebut.

“Saya gay dan saya bangga,” ujarnya .

Ricky juga meminta kepada para peminatnya untuk tetap mencintai dan menerima hasil karyanya. Dan keinginan Ricky itu mendapat respon yang baik daripada para peminat setianya.

Mereka menyatakan tak kecewa dengan pengakuan penyanyi berdarah Latin tersebut. Para peminat siap untuk menyokong Ricky. Dan mereka bertekad untuk selalu mencintai penyanyi yang terkenal dengan goyangan pinggulnya tersebut.






4. Adam Lambert

Sejak Adam Lambert mengikuti uji bakat American Idol 2009, banyak yang menduga bila Adam adalah gay. Tetapi, Adam selalu berusaha menutupinya. Dia selalu berdalih apabila disentuh soal tersebut.

Mendekati acara final American Idol, foto-foto Adam yang sedang bermesraan dan mencium panas dengan seorang lelaki beredar luas di internet. Adam tak mau bertindak balas.

Selepas acara final American Idol selesai, tak lama selepas itu, lelaki yang gemar dandan ini membuat pengakuan di majalah Rolling Stone. Adam menjadi cover di majalah tersebut. Di majalah itu, lelaki berusia 28 tahun ini mengakui bila dirinya adalah gay.

“Saya gay dan saya sangat selesa dengan hal itu” kata Adam terus terang.

Adam yakin pengakuannya itu tak akan membuat orang terkejut. Dia merasa sudah saatnya dia membuka kehidupan peribadinya yang lebih tertarik pada kaum lelaki.

“Saya tidak berfikir ini akan mengejutkan orang mendengar saya adalah seorang gay. Saya tinggal di Los Angeles selama lapan tahun dan saya adalah gay” tegasnya.

Adam merasa tidak ada yang salah dengan orientasi seksualnya. Dia merasa selama ini apa yang dia lakukan itu tidak merugikan orang lain. Adam tak merasa malu dengan orientasi seksual tersebut. Sebaliknya, lelaki yang tampil bergaya ini justeru bangga dengan dirinya yang seorang gay.

Adam sangat memperjuangkan menjadi American Idol. Hampir semua juri memperjuangkan lelaki tersebut untuk menjadi juara American Idol. Sayang, keputusan juri diperketatkan. Dan ini baru pertama kalinya, ramalan juri meleset. Adam kalah dari pesaingnya, Kris Allen.

Awam Amerika terkesiap dengan keputusan tersebut. Hal ini menimbulkan spekulasi bila kekalahan Adam itu kerana lelaki tersebut gay.






5. Clay Aiken

Satu bulan setelah mendapat anak dari Jaymen Foster, akhirnya Clay Aiken membuat pengakuan yang mengejutkan. Penyanyi ini mengakui bila dirinya adalah gay. Dia bangga dengan statusnya sebagai ayah yang gay.

“Ini keputusan saya untuk menjadi ayah. Saya tak berfikir anak ini untuk berbohong atau menyembuyikan status saya. Bukan untuk itu” katanya.

Bagi Clay Aiken membuat pengakuan tentang orientasi seksnya yang lebih tertarik dengan wanita merupakan suatu hal yang berat. Tak mudah baginya untuk melakukan hal tersebut. Diperlukan persiapan yang matang dan mental yang kuat.

Clay berharap agar pengakuannya itu tak membuat peminatnya kecewa. Dia meminta para peminatnya itu untuk mengerti dan memahami keputusannya tersebut.

“Saya berusaha untuk tidak membohongi sesiapa. Saya tak mahu mereka membenci saya” katanya.

Hal terberat bagi Clay adalah saat dia harus membuat pengakuan kepada ibunya, Faye bila dirinya adalah seorang gay. Setelah mengutarakan isi hatinya kepada sang ibu, Clay menangis sedih. Dia tak sanggup menyakiti hati wanita yang dicintainya tersebut.

“Saat itu gelap dan saya duduk berfikir tentang diri saya. Saya menangis di kereta” ujarnya.







6. Stephen Gately

Salah satu personel Boyzone ini membuat pengakuan yang mengejutkan di tahun 1999 . Stephen mengaku dirinya adalah gay dan sedang jatuh cinta dengan lelaki. Dalam wawancaranya itu, Stephen mengaku sedang menjalin hubungan dengan sesama personel boyband, Eloy de Jong, boyband asal Belanda, Caught in the Act.

Stephen mengaku menjalin hubungan dengan Eloy dari tahun 1998. Dia sangat bahagia dengan hubungan cintanya tersebut. Dia merasa mencari keselesaan saat bersama teman lelakinya tersebut.

Hubungan Stephen dengan Eloy tak berjalan lancar. Pasangan ini putus pada Januari 2002. Setelah itu, pemilik nama Stephen Patrick David Gately ini membina cinta dengan Andrew Cowles, lelaki yang bekerja sebagai usahawan internet.

Pasangan ini mengikat cinta mereka dengan perkahwinan di Las Vegas tahun 2003 lalu. Andrew setia mendampingi penyanyi yang juga pandai mencipta lagu-lagu itu sampai akhir hayatnya.

Stephen meninggal pada 10 Oktober lalu apabila dia dan Andrew bercuti ke Majorca, Sepanyol. Pemergian Stephen tak hanya membuat Andrew sedih, pengurus dan juga rakan-rakannya di Boyzone merasa kehilangan. Pengurus Stephen mengaku dirinya sudah mengetahui bila lelaki asal Ireland itu gay sejak bergabung di Boyzone.
Boyzone.

Monday, April 14, 2014

Sex Story : USA 2 : Please go half billion transgender



N.M.T. ( 16 years old, live in Can Tho ) insisted my parents for the last 500 million for gender reassignment surgery in Thailand because" I wanted to make her daughter" with pressure" if the child's parents are not transgender , I would leave home go" . NMT case like this is no longer a rare old story .

Sex Story: USA 2 : Please go half billion transgender

Today, many boys tend to want to be feminine or female - Photo: Shutterstock / Hidden ( graphic )

Dreaming of daughter

Shocked, stunned and unable to quench this desire of children , parents had to sweet MNT Ho Chi Minh City to Binh Dan hospital care , with reason " to go first and then seek to be transgender."

Binh Dan Hospital, parents appealed T. Ba Mai Tien Dung doctors, school Deans South, Binh Dan Hospital to "determine the sex of their child."

Where else, one day , three boys TTD mother ( 12 years old, live HCMC ) to come home, " assistant fire" to see his son and present original dress lipstick, try a good mother.

Dr. Ba Mai Tien Dung analysis: After exposure, the more you learn to learn by Khoa Nam intervention to the women , then you may also be influenced by the character in movies, music now features especially Korean bands. The common denominator of the character, this boy band 's gentle beauty, femininity; How well dressed.

D. There is currently an only child, I go to work throughout virtually D. revolves around the mother. So picture just screamed at her mother as well as D. costumes, the daily activities of the mother. The boy did not at times inversely costumes, cosmetics mother and expressed interest, familiar.

Dr. Dung said his son wanted to make the case as T. or D. daughter is not a rare case.

Recently, there are many cases where teenagers learn to Khoa Nam, Binh Dan Hospital due to interference with the desire to change his gender to female.

No little boy case but prefer lipstick, dressed like gentle-spoken, gentle gesture, modest and feminine.

Gender masquerade syndrome

"Most of you "wish" in the majority of the 19-25 year old age group, with the center" Doctor, I now understand what his world . " So you want male to female surgery," Dr. Dung said.

Dr. Dung said: Many parents face this case has put the question straight to the doctor: "I'm not gay I have?"

However, through visits, surveys, tests for gender, body development, physical, sexual organs, physiological as well as chromosomes, the cases were normal, 100 % is male .

"So you are not completely male gender confusion, as well as the need to determine is necessary to distinguish clearly this is not a homosexual," Dr. Dung affirmed.

Dr. Dung said that in medical cases identified as "gender masquerade syndrome". This is a psychological disease.

Dr. Dung explained that men do prefer women as "gender masquerade syndrome" that has many causes. In particular cause can be determined by the influence of family factors in children's development process.

Often the child fell into the family situation somewhat complicated plot twists as there are hiccups in the relationship with parents, parental divorce, child living with mother, surrounded by many sisters, aunts. The mother did not care for the attention of the psychological aspects that children develop according to the environmental impact.

"Children as young plants develop greater self , any way the wind blows in this direction," Dr. Dung said.

"Third sex" impact on children

Master Trinh Phan Thy wild, faculty psychology, Hoa Sen University HCMC should be noted that a clear distinction between gender and sexual orientation. Gender is only 2 types of sex chromosome regulation during pregnancy is XX and XY, while sexual orientation has many forms: sexual orientation, sex (emotional appeal and the sex with other men - women, female - male ); same-sex sexual orientation; and sexual orientation both sexes (bisexual). According to Thy Master, physiological, gender a clearly defined right from birth but not identified sexual orientation. Sexual orientation, the majority of new steps to puberty is evident." There is much debate about what age children are aware of gender, but the psychologists have confirmed, in adolescence, you were aware of his sexuality. However, adolescence is the age of phenomena associated with puberty, changing hormones lead to many physiological changes and emotional development and sexual feelings so there will be some cases not clearly identify their sexual orientation," Thy trainers analysis. According to Master Dao Thi Van Anh, lecturer HCMC University of Pedagogy, the survey carried out at the high school, through direct interviews with teachers and students and found that there is a fact that students have thoughts, wondering about the phenomenon of" third sex" and homosexuality. "Perhaps the case of "third sex" in society and their impact. This issue is also noteworthy to explain to the children the society today, and gradually open recognition" third sex," commented Van Anh master. Master Yun He also admitted that, so far, there have not been any research topic or related issues in schools, despite the fact this is found in the survey process knowledge gender.

Tuesday, April 08, 2014

Lawak 18SX!!!



Remaja bingung setelah tahu tumbuh rambut di  bahagian kewanitaannya. Dia pun ngadu ke ibunya. Ibu tersenyum dan menenangkan hati gadis kecilnya. 

"takpe, dik. Semua perempuan pasti begitu. Tempat tumbuh rambut atau bulu tu kite namakan Monyet Jadi tak ape kalo Monyet tumbuh rambut, ya kan??" 

Si Gadis pun lega. Pada saat makan malam, si Gadis Kecil cerita pada kakak perempuannya yang sudah berkawin 

"Kakak belum tau kan? Monyet  Adik sudah tumbuh rambut!"

Kakak yang sedang asyik makan merasa terganggu dengan celoteh adiknya tersebut, "sudah2 la, dik.. Kakak nih lebih tua dari kamu!" 

Ibu hanya tersenyum kecil mendengar percakapan anakanak gadisnya tersebut . Adik yang merasa diremehkan membalas,

"Walaupun umur adik lebih muda, tapi Monyet adik sudah tumbuh rambut! Kakak belum tentu!"

Si Kakak berhenti makan lalu memandang ke arah adiknya. "Monyet kamu baru tumbuh rambut! Monyet Kakak sudah makan PISANG tau! 

.HAHAHAHAHA

Penapisan dan kemas kini blog








Hahaha.... Klakar pulak rasa nya dengan tajuk tuh kan. Tapi memang betol pon.. Aku sekarang nih tengah dok buat penapisan dan kemas kini kat atas entry-entry yang lama. Sebab apa? sebab aku rasa mcam malu plak nak baca enty-entry yang merepek repek tuh. Macam orang tak matang je kan? Lagi satu.. aku buang entry-entry yang lucah melampau tuh. Aku rasa macam tak de faedah je.. Bukan apa.. aku cuma nak tambah ranking je. Tapi bila baca balek. Aku rasa macam geli je...

Aiyoh! nape pale otak aku nih.. Tadi kemain lagi ligat nak menaip. Bile sentuh je keyboard. Otak jadi tepu lak... Dah tatau nak hapdet pasai apa..

Insyallah esok atau lusa akan bersiaran macam biasa dengan entry-entry yang baru..

Friday, March 14, 2014

Kembali Bersiaran...




Waahh.. sudah lama bersawang blog aku nih... bukan apa.. aku rasa macam dah malas nak berblogging. Tapi, dalam malas tuh rasa nak berblog bagai. So cam ne?? Lagi pon aku dah tak mempunyai masa macam muda-muda dulu kan.. selalu bersosial. Ada je bahan yang nak di hapdet kan. Bile umor dah berganjak sikit demi sikit. Aku jadi kurang bersosial dan juga kurang nak berjimba jimba. Hahahaha...

Sekarang nih aku selalu lepak kat swimming pool Kelana Jaya. Best tu memang lah best. Sebab tak ada orang nak kacau. Kadang-kadang satu hari aku lepak kat situ. Boleh lah aku jadi ikan duyong jadian kan? hahaha...  Ntah-ntah dugong yang menakutkan.. 

Masa lak kadang-kadang tak menentu. So tak leh lah nak lepak selalu kat Kelana Jaya Swimming Pool tuh. Aku tak pi tempat lain dah.. Muda-muda dulu, semua tempat aku pergi. cakap je tempat mana yang aku tak pernah pi. Kecuali disco bagai lah. Sesak nafas nyah!

Adoiyaaa... otak lak tepu nak menaip. Dulu kemain je jari jemari ku lincah menari nari di atas papan kekunci nih. waahh bahasa! kemain ko ek... alalalala... apa tak tepunya.. dah lama sangat tak hapdet blog. Rasa nya dah makan tahun dah kot. 

Apa nak cakap lagi ek... nanti ar aku cerita lagi pasal hari-hari yang telah berlalu tuh. Hari-hari yang penuh dengan liku-liku kehidupan. Yang penuh dengan onak dan duri yang membuat kan aku semakin tabah dan bersemangat nak teruskan kehidupan nih. Erkk! bunyik macam dah nak mati je.. Choii! bukan lah nyah.. aku saje je nak bercerita.. nak berkongsi serba sedikit pengalaman yang aku lalaui tuh...

Ok lah.. jumpa lagi... tata...